Autobusové nádraží a jeho okolí je jedním z nejživějších a nejrušnějších míst Vodňan. Zeyerova ulice je nejvytíženější tepnou a hradební okruh je zde nejotevřenější. Autobusy spojují město se světem zejména pro studenty a seniory. I ti co přijedou vlakem místem prochází. A nejen to. Spojení Zeyerových sadů a Parku Jana Pavla II. vytváří největší a hojně využívanou parkovou plochu města.
Výrazný charakter místa je definován jeho specifickou polohou v rámci struktury města. Propisuje se zde historická stopa původních městských hradeb, kterou kopíruje rušná Zeyerova ulice. Protiváhu historickému centru na jedné straně hradebního okruhu vytváří zelený pás Zeyerových sadů s kulturním domem, obytným blokem řadových domů na předměstí a domem seniorů.
Právě specifikum prostředí nás přirozeně navedlo k řešení, ke kterému přistupujeme jak z makropohledu struktury celého města, tak z mikropohledu pro samotného uživatele.
Snažíme se potvrdit a posílit charaktery jednotlivých prvků struktury města (centrum za hradbou, ulice-bulvár, park, bloková zástavba předměstí). Zeyerovu ulici vidíme jako městský zelený bulvár, který má na hradební straně velké stromořadí a na straně opačné městský park. Podporujeme a zobytňujeme pěší promenádu dotažením až ke hradební zdi, kvetoucí popínavou zelení a lavičkami u historické zdi, místy vyhřáté a místy stíněné alejí. Doplňujeme jej o cyklostezku, která na městský bulvár rozhodně patří. Vkládáme ji do prostoru mezi vozovku a zelený pás lemující pěší promenádu s cílem vytvořit pro pěší příjemnější místo. Na druhé straně bulváru doplňujeme stromy do plochy autobusového nádraží a tím propojujeme Zeyerovi sady s parčíkem u pomníku Jana Žižky. Vzniká tak zelený pás, který je zároveň autobusovým nádražím. Záměrem je vytvořit atmosféru pavilonů roztroušených v parku. Místo, které na první pohled je nejenom autobusovým nádražím, ale také místem, kde chci trávit čas. Parkovou kavárnou s pavilonem. V celém prostoru je cíleně zregulována autobusová a automobilová doprava tak, aby bylo prostředí prostupné a bezpečné pro pěší. Propojeným parkem se dá projít rychle i pomalu, je možné cestou posedět a sledovat ruch, občerstvit se i si pohrát. Abychom přinesli něco pozitivního i domům podél Elektrárenské ulice rozšiřujeme chodník a doplňujeme jej alejí. Průjezd aut je zachován přirozeně podél domů, ale je ve větším odstupu, aby méně rušil rezidenty. Tam, kde je předporostor stávajících domů dostatečný, vkládáme mezi chodník a fasádu domů typické předzahrádky s květinovými záhony. I prostor u vstupu do Parku Jana Pavla II. se zachovalou pumpou, je doplněn posezením pod lípami s mlatovou plochou a květinovým záhonem. Na místě současného parkoviště tvoříme nový důstojnější předprostor Domu seniorů s lavičkami, případně i herními prvky pro děti i dospělé.
Ve spolupráci s: Ing.arch. Ondřej Havlín